دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد شکل و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد شکل و اندازه بدن

افراد بسیار محتاط و محتاط بدترین دشمنان آنها هستند ، زیرا آنها همیشه در مورد خود چیزهای منفی می گویند. آنها از بدن خود شرمنده هستند و احساس می کنند تناسب اندام از ارزش و ارزش آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازوهایی دارد که روی آن راه می روند یا آینه ای که در آن ظاهر می شوند. ارزش آنها برای آنها واقعی است یا در کاری که انجام می دهند.

آنها با فرم بدن و مقیاس تقریبی خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از اندازه بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند وجود داشته باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” معمولاً بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه تصورات غلط در مورد اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً شامل افرادی می شود که می خواهند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی بسیار متناسب و متعادل دارند.

نارضایتی حاد از شکل ، اندازه و فرم بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه ای که بر روی دو گروه از افرادی انجام شد که از اندازه بدن خود ناراضی و از اندازه بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، BMI خود را دو واحد کاهش دادند. این مقدار در گروه معکوس 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً برای مدت کوتاهی دنبال نمی شوند. برنامه های کاهش وزن که بر بهبود رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی تمرکز دارند بیشتر دنبال می شوند ، در حالی که کسانی که از آن پیروی می کنند تغییرات مثبتی در رفتار طولانی مدت نشان می دهند.

مسائل مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی در بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که افراد در برنامه خود موفق هستند) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر بیشتر از شکل و اندازه بدن خود که با رژیم غذایی آنها سازگارتر است ، ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از فرم بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر نادرست از بدن تصویر اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت ایجاد می کند. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند از واقعی بودن شکل بدن شروع شود.

تفاوت بزرگی بین “ظاهر ظاهری” (به معنی ظاهر فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

طبیعی است که کسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی مانع از درک فرد از خودش و ارزش و ارزشی که برای خود تعیین کرده است ، و تعاملات اجتماعی اش شود ، در این صورت نیاز به درمان و مشاوره دارد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه بازدید یا درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از چیزهای خوب زندگی یک فرد تهیه کنید که می تواند به آنها افتخار کند. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه عددی که نمایانگر تصویر بدن یا مقیاس افراد است.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا ایستادن جلوی آینه روی ران ، باسن و شکم. (این منجر به برداشت های اشتباه و منفی از بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را بیرون بکشید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا شمارش نکنید. زیرا این عمل دقیق نیست و تخیلات کاذب بیشتری ایجاد می کند.
  • سعی کنید چشم های خود را به بدن نگه دارید و جلوی آینه چشمانتان را جمع کنید.
  • مثبت اندیشی. اظهارنظرهای جدی در مورد ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما را از بدن تشویق می کند. این مکالمات منفی را به مثبت تبدیل کنید لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات جدی اغلب گفته می شود. آنها قابل اعتمادتر می شوند و تأثیر آنها برای همیشه باقی می ماند. هنگام توصیف بدن خود ، از کلمات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگوییم بدن من مانند یک توده چربی است ، برای مثال ، من 90 کیلوگرم وزن دارم یا بگویم که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. هماهنگی اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تنظیم هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و مهم در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و غیره توجه کنید.
  • به فعالیتها و کارهایی که از آنها لذت می بردید فکر کنید و حالا آن را رها کرده و کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و موارد دیگر. این به بدن کمک می کند احساس بهتری داشته باشد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید