بهترین راه برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما راه هایی را برای شما ارائه کرده ایم که می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید تا از مشکلات تغییر وزن جلوگیری کنید. مخصوصاً برای افرادی که وزن زیادی از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

تثبیت وزن با کمک عضله سازی

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و در طول زمان سخت کار کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض ، خود را با غذاهای فیبردار کامل کنید. گرسنگی باعث می شود نتوانید وزن ایده آل خود را حفظ کنید و رنج می برید. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را لاغر می کند ، به سالم ماندن استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که قبلا دچار پوکی استخوان شده بودند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در دراز مدت وزن زیادی ندارند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و شیرینی های مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند منجر به فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی به درستی اجتناب کنید و سیر شوید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بدانید و همیشه آن را تقریبا اندازه بگیرید. از طریق این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را طبق معمول طبق همان بشقاب اندازه بگیرید.

تاثیر اندازه و وزن بر حفظ وزن

اندازه قسمت های مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب اندام خود مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را نسبت به کالری هایی که می خورید و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد مقیاس های روزانه نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه برای حرکت رو به جلو را افزایش می دهد.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدت هاست شنیده اید ، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، از چاقی و بیماری های مرتبط با سن رنج خواهید برد ، زیرا متابولیسم بدن به تدریج کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، وراثت ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییر وزن مثر است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید