بهترین انواع غذا برای حفظ تناسب اندام در زندگی بعدی


با نزدیک شدن به زندگی بعدی، خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل اهمیت بیشتری پیدا می کند. این به این دلیل است که انواع تغذیه ای که مصرف می کنید می تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت و تندرستی کلی شما داشته باشد. غذاهای متنوعی وجود دارند که سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند شما را سالم نگه دارند، و اگر در مورد سلامتی خود جدی هستید، مهم است که دقیقاً بدانید چه هستند. بخش مهم این است که بدانید کدام غذاهای خاص برای شما مفید است. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، به راهنمای زیر نگاهی بیندازید که بهترین انواع غذاها را برای حفظ تناسب اندام و سلامت شما در زندگی بعدی بیان می کند.

میوه و سبزیجات

یکی از مهمترین عناصر سازنده یک رژیم غذایی سالم، میوه و سبزیجات است. آنها می توانند به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها، از سرطان گرفته تا بیماری قلبی کمک کنند. علاوه بر این، آنها می توانند انواع ویتامین ها و مقدار زیادی فیبر کم چرب را به شما بدهند. بسیاری از دولت‌های ملی توصیه می‌کنند که حداقل پنج قسمت از میوه‌ها و سبزیجات مختلف در روز مصرف کنید. این درست است چه در خانه زندگی کنید یا اگر در یک مرکز زندگی سالمندان بوفالو گروو زندگی می کنید.

کربوهیدرات ها

برای اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی غنی از فیبر و نشاسته، که می تواند به شما در دفع مدفوع و اطمینان از تغذیه مناسب کمک کند، ضروری است مطمئن شوید که مقدار زیادی فیبر غنی شده و با حداقل فرآوری شده مصرف می کنید. کربوهیدرات ها سودمندترین آنها عبارتند از:

  • برنج سبوس دار
  • نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند
  • پاستا سبوس دار
  • سیب زمینیها
  • جو کامل

این یک نوع غذایی است که به راحتی می توان آن را در وعده صبحانه مصرف کرد. اطمینان حاصل کنید که صبحانه شما پر از غلات سبوس دار باشد تا مصرف کربوهیدرات خود را به حداکثر برسانید. برای کمک به حرکت صحیح فیبر در بدن، مطمئن شوید که روزانه چندین لیوان آب نیز می نوشید.

ماهی

خوردن ماهی همه نوع فوایدی برای سلامتی شما دارد. ماهی کم چربی و پروتئین بالا حاوی خواص مهمی مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های D و B2، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و پتاسیم است. شما باید حدود دو وعده ماهی در هفته یا یک مکمل روزانه با کیفیت روغن ماهی یا جایگزین مناسب گیاهخواری مانند یک مکمل بر اساس جلبک های کوچک را هدف قرار دهید. اگر در کنار دریا زندگی می کنید، ممکن است بتوانید ماهی تازه را در بازار محلی تهیه کنید. از طرف دیگر، شما باید بتوانید تعداد زیادی ماهی منجمد خوشمزه را در سوپرمارکت محلی خود پیدا کنید.

محصولات لبنی / جایگزین های لبنی

اگر به دنبال منابع کلسیم و همچنین ویتامین های A و D هستید، مهم است که مطمئن شوید که مجموعه کاملی از محصولات لبنی مختلف یا جایگزین های لبنی غنی شده با کلسیم و ویتامین D را مصرف می کنید. واضح ترین منبع شیر است. اما در پنیرها و سس ها نیز یافت می شود. اگر گیاهخوار هستید یا از عدم تحمل لاکتوز رنج می برید، می توانید انواع مختلفی از منابع جایگزین کلسیم را در شیر بادام یا سویا پیدا کنید.