برنامه های غذایی کم کربوهیدرات: آیا رژیم اتکینز برای من مناسب است؟

رژیم اتکینز یک برنامه کاهش وزن با کربوهیدرات کنترل شده محبوب و تثبیت شده است که برای اولین بار در سال 1992 توسط دکتر دکتر به دنیا معرفی شد. کتاب رابرت اتکینز Dr. انقلاب رژیم غذایی جدید اتکینز». این وعده کاهش وزن سریع، احساس انرژی بی حد و حصر، و تثبیت سطح قند خون است که اشتها را کاهش می دهد.

برای افرادی که بیشتر به رژیم های کم چرب عادت دارند، که رویکرد سنتی تری برای کاهش وزن است، رژیم اتکینز می تواند ناسالم و غیر منطقی به نظر برسد. به جای پر کردن میوه و سبزیجات، طرفداران اتکینز به خوردن چیزهایی مانند تخم مرغ و بیکن تشویق می شوند، و بسیاری از غذاهایی که شما، به عنوان یک رژیم کم چرب چاشنی، فکر می کردید برای شما خوب است، در مرحله اولیه کاملاً ممنوع هستند. مانند برنج و رشته فرنگی.

در اتکینز، به شما توصیه می شود در مورد غذاهایی مانند پنیر یا گوشت، یا حتی سس مایونز، گزینه های کم چرب نخورید – اینها معمولاً مملو از کربوهیدرات هستند و شما در واقع به دلیل نحوه عملکرد رژیم اتکینز به چربی نیاز دارید.

رژیم اتکینز باعث می شود بدن شما از استفاده از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی خود به استفاده از چربی روی بیاورد. این بدان معناست که شما ذخایر چربی بدنتان را خیلی سریعتر از زمانی که بدنتان تا زمانی که کربوهیدرات های ذخیره شده به عنوان گلیکوژن در ماهیچه هایتان را سوزانده به آنها نرسد، بسوزانید.

از آنجایی که تمام انرژی شما از چربی تامین می شود، باید مقداری از آن را در رژیم غذایی خود دریافت کنید، مهم نیست چقدر از آن در بدن خود بسوزانید. یعنی می توانید چربی روی بیکن و پوست مرغ را بگذارید و از پنیر پرچرب لذت ببرید زیرا در واقع به رژیم غذایی شما کمک می کند. این سخت‌ترین مفهوم برای اکثر رژیم‌های باتجربه است، اما زمانی که آن‌ها به آن دست پیدا می‌کنند، اغلب آن را بسیار رهایی بخش می‌دانند که چربی را به عنوان دشمن نبینند.

البته، زمانی که چربی دشمن نباشد، باید بهایی پرداخت، و آن قیمت این است که دشمن جدیدی به شکل کربوهیدرات به دست آورید. از آنجایی که غذاهای ممنوعه اتکینز در مقایسه با رژیم غذایی کم چرب بسیار متفاوت است، برخی افراد آنها را کم کربوهیدرات و برخی دیگر کم چرب می دانند. بنابراین، آیا اتکینز برای شما مناسب است؟

یک گروه از افرادی که در مورد اتکینز مبارزه می کنند، یک دندان شیرین دارند. شکر در تمام اشکالش یک کربوهیدرات و یک کربوهیدرات ساده است که اگر از اتکینز پیروی کنید یکی از بدترین انواع آن است. واقعاً هیچ چیز شیرینی وجود ندارد که بتوانید در مراحل اولیه بخورید، حتی چیزهایی که می توانید به طور نامحدود در رژیم غذایی کم چرب بخورید، مانند میوه.

می‌توانید بعداً شروع به معرفی انواع توت‌ها کنید، اما این واقعاً بهترین چیز برای کسانی است که دندان شیرین دارند. با این حال، اتکینز می گوید که میل به شکر ناشی از اعتیاد است. اما حتی اگر اینطور باشد، اگر فردی هستید که همیشه غذاهای شیرین (حتی اگر فقط میوه باشد) می خورید، مراحل اولیه را بسیار دشوار خواهید یافت.