اگر در بلند شدن از خواب با مشکل روبرو هستید 13 نکته عالی • Wellness Captain


شاد از خواب بیدار شوید

عکس توسط Nattakorn_Maneerat از Shutterstock

برخی از مردم برای صبح ساخته نشده اند. وقتی می دانید که باید در کمتر از 30 دقیقه بلند شوید و برای کار عجله کنید ، خستگی ای که هنگام بیدار شدن تجربه می کنید می تواند حتی بیشتر باشد. در یک سناریوی ایده آل ، بهترین راه برای جلوگیری از خستگی این است که در وهله اول با داشتن یک استراحت خوب از آن جلوگیری کنید.

متخصصان بنیاد ملی خواب هفت تا نه ساعت خواب در شب را توصیه می کنند ، اما داشتن یک روال خوب خواب نیز مهم است.

چندین عامل مهم در این زمینه وجود دارد ، مانند خوابیدن در اتاق تاریک ، دمای خنک در یک تخت راحت و اجتناب از زمان زیاد روی صفحه نمایش.

اما اگر هنوز برای بیدار شدن از خواب با مشکل روبرو هستید ، هر اقدامی که قبل از خواب انجام دهید ، ما 13 نکته در مورد چگونگی بیدار شدن از خواب هنگامی که بیدار نیستید به شما ارائه می دهیم.

برای بلند شدن مشکل دارید؟ این نکات را امتحان کنید:

  1. زنگ هشدار خود را در سراسر اتاق قرار دهید – این یکی از م effectiveثرترین توصیه هایی است که ما تا به حال شناخته ایم: قرار دادن زنگ هشدار در طرف دیگر اتاق به شما کمک می کند تا بلافاصله از خواب بیدار شوید ، بدون این که در حالی که هنوز خواب هستید به دکمه چرت زدن ضربه بزنید. و در حالی که با ساعت صبح خود رابطه عشق و نفرت دارید ، ما این زنگ هشدار را به شما توصیه می کنیم که یک زنگ خطر نرم تر را برای شما تضمین می کند.
  2. تخت را مرتب کنید-این عمل ساده به شما این احساس را می دهد که کاری را انجام داده اید و باعث می شود که انرژی بیشتری داشته باشید و آماده گذراندن روز باشید.
  3. هنگام بیدار شدن بنشینید – با نشستن روی تخت ، مطمئن خواهید بود که دیگر روی ملحفه های شیرین و دنج خود نخواهید افتاد.
  4. بگذارید نور خورشید وارد شود – باز کردن پرده ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، ریتم شبانه روزی شما را همگام می کند و به مغز شما می گوید که زمان بیدار شدن فرا رسیده است.
  5. موهای خود را بکشید – ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد ، اما اثبات شده است که کار می کند: صبح موهای خود را به آرامی بیرون بکشید و احساس بیداری و هوشیاری بیشتری خواهید داشت.
  6. نعناع فوق العاده بگیرید – جویدن آدامس یا یک میان وعده نعناع به لطف رایحه نعناع که به شما کمک می کند کمتر احساس خستگی کنید ، می تواند به شما کمک کند سریعتر از خواب بیدار شوید.
  7. سعی کنید داستان بخوانید – گاهی اوقات ما برای خوابیدن بیش از حد خواب آلود هستیم ، بنابراین متخصصان توصیه می کنند برای خلاق شدن مغز ما کاری خلاقانه انجام دهیم.
  8. صورت خود را با آب بپاشید – قرار دادن آب سرد تازه روی صورت در صبح می تواند به بدن شما بیدار شود.
  9. سعی کنید بوی روغنهای ضروری را بو کنید – اگر در محل کار احساس خستگی می کنید ، مانند رایحه های نعناع ، رزماری و لیمو ، رایحه های شاد و شاد را امتحان کنید. آنها تأثیر انرژی خواهند داشت.
  10. از خودت پذیرایی کن – اگر هر روز برای خود یک برنامه خوب طراحی کنید ، برای شروع روز هیجان بیشتری خواهید داشت. برنامه ریزی برای یک فنجان قهوه خوب یا برنامه ریزی صبحانه با دوستانتان می تواند انگیزه بهتری برای بلند شدن از رختخواب داشته باشد.
  11. شب قبل آماده شوید – سعی کنید لباس و صبحانه را از شب قبل تهیه کنید ، به خصوص اگر می دانید که صبح برای بیدار شدن به سختی کار می کنید.
  12. به خود استراحت دهید – گاهی اوقات اجازه دادن به خود احساس خستگی و فقط استراحت کردن کار درستی است. سعی کنید استرس های غیر ضروری و اضافی را برطرف کنید تا بتوانید به کارهای روزانه خود ادامه دهید.
  13. استراحت خود را برنامه ریزی کنید – داشتن کارهای زیاد برای انجام هنگامی که واقعا احساس خستگی می کنید می تواند شما را خسته کند. برای جلوگیری از این امر ، سعی کنید استراحت های منظمی را از قبل برنامه ریزی کنید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید ، ما همچنین به شما توصیه می کنیم: 7 عادت خواب که می تواند مشکلات مزاحم سلامتی را آشکار کند



دیدگاهتان را بنویسید