انتخاب یک رژیم کم کربوهیدرات که برای شما مناسب است

اگر تحقیقات خود را انجام داده اید و تصمیم گرفته اید که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات بهره مند شوید، قدم بعدی انتخاب رژیم غذایی خاص برای شماست. بیش از بیست و پنج سیستم رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، بنابراین می تواند دشوارتر از آنچه فکر می کنید باشد. اولین کاری که باید برای محدود کردن تعداد انتخاب های خود انجام دهید این است که چیزهایی را که از سیستم خود می خواهید بنویسید.

برای مثال، اگر می‌خواهید از سیستمی استفاده کنید که اجازه مصرف کربوهیدرات را می‌دهد، می‌توانید سیستم‌هایی را که به شما اجازه مصرف هیچ کدام را نمی‌دهند حذف کنید. برخی به شما اجازه می دهند مقدار متوسطی از آن ها را مصرف کنید و برخی دیگر تنها فضایی را برای مصرف روزانه بسیار جزئی باز می کنند. دانستن آنچه می‌خواهید از سیستم خود به دست آورید به شما کمک می‌کند فهرست انتخاب‌های خود را محدود کنید و در نهایت شما را به انتخاب سیستمی سوق می‌دهد که به بهترین وجه با خواسته‌ها و نیازهای شما مطابقت دارد.

رژیم 17 روزه یک انتخاب بسیار محبوب است و به یکی از مرسوم ترین برنامه های کاهش وزن در این سیاره تبدیل شده است. این برنامه در اصل برای کمک به افراد برای جلوگیری از افزایش وزن در فصل تعطیلات و زمستان طراحی شده بود. در حال حاضر هر روز توسط میلیون ها نفر استفاده می شود. مزایای استفاده از این برنامه این است که شما را تشویق به مصرف غذاهای طبیعی و فرآوری نشده می کند، از چرخه کالری برای تسریع روند کاهش وزن استفاده می کند و برنامه ای بسیار کوتاه، ساده و موثر است. از نکات منفی آن می توان به مناسب نبودن آن برای افراد مبتلا به دیابت اشاره کرد، افراد فعال بدنی در تطبیق با کالری کم دریافتی دچار مشکل می شوند و به عوامل مهم در دستیابی به کاهش وزن طولانی مدت توجه نمی کند.

رژیم اتکینز یکی دیگر از محبوب ترین برنامه های مورد استفاده است و حتی در یک مقطع زمانی توسط مجله تایم به عنوان محبوب ترین برنامه غذایی تمام دوران معرفی شد. مزایای این برنامه این است که می تواند به سرعت موفقیت ایجاد کند، به شما امکان می دهد در رستوران ها غذا بخورید و به ویژه برای گیاهخواران و دیابتی ها خوب عمل می کند. استفاده از این برنامه واقعاً تنها یک مشکل دارد اما بسیار مهم است.

این برنامه شما را به خوردن غذاهای چرب در وعده های کوچک تشویق می کند تا سطح اشتهای طبیعی خود را کاهش دهد. اگر از این برنامه برای مدت طولانی استفاده کنید، می تواند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کند. رژیم غذایی پرچرب بیش از حد می تواند منجر به بیماری قلبی، حملات قلبی در سنین پایین و سکته شود. همچنین، اگر عادت به خوردن غذاهای پرچرب برای هر وعده غذایی یا همراه با آن داشته باشید، به محض اینکه استفاده از این برنامه را متوقف کنید ممکن است مقدار بسیار ناسالمی وزن اضافه کنید.

انتخاب برنامه ای که برای شما مناسب است ممکن است مهم ترین بخش از رژیم غذایی کم کربوهیدرات باشد، جدای از اینکه واقعاً به خود رژیم غذایی پایبند باشید. با وجود تمام گزینه‌های موجود برای انتخاب، مشکلی برای پیدا کردن برنامه‌ای که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، ندارید تا جایی که به نظر می‌رسد برنامه سفارشی فقط برای شما ساخته شده است.