افسانه های رایج در مورد رژیم کتو

محبوبیت رژیم کتوژنیک به دلیل اثربخشی آن در کاهش وزن و فواید متعدد سلامتی در حال افزایش است. در نتیجه، افسانه های بسیاری پدید آمده است که برخی از آنها نسبتاً گسترده هستند.

احتمالاً در انجمن‌های مختلف، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهای یوتیوب و غیره با بسیاری از آنها مواجه شده‌اید و حتی ممکن است قربانی برخی از آنها شده باشید. این مقاله شامل محبوب ترین آنها است.

افسانه 1: کالری مهم نیست / شما نمی توانید در حین استفاده از کتو وزن اضافه کنید

متأسفانه، رژیم کتو جادویی نیست، اما کالری ها همچنان نقش دارند. شما نمی توانید به مقدار نامحدود غذا بخورید و منتظر بمانید تا هرگز به شکل چربی در بدنتان تجمع نکند.

اگر بیشتر از آنچه می سوزانید بخورید، وزن اضافه می کنید و کتو شما را آسیب ناپذیر نمی کند. با وجود این، بیشتر غذاهایی که در رژیم کتو می خورید بسیار مغذی و اشباع هستند، که یک مزیت قطعی است زیرا کمتر خواهید خورد.

افسانه 2: در طول کتو هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد

وقتی در کمبود کالری هستید، به خصوص زمانی که به هدف خود نزدیک شده اید، گرسنگی یک احساس کاملا طبیعی است و به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید کرد. شما باید بدانید که گرسنگی بخشی طبیعی از روند کاهش وزن است، بنابراین باید یاد بگیرید زمانی که کمی احساس گرسنگی می کنید – و به خصوص زمانی که احتمالا گرسنه نیستید و واقعا گرسنه نیستید، میان وعده نخورید.

رژیم کتو به بیشتر افراد کمک می کند کمتر احساس گرسنگی کنند، اما گرسنگی را به طور کامل از بین نمی برد.

بدن شما تعادل را دوست دارد و با هرگونه تغییر شدید در وزن شما مبارزه می کند، به خصوص اگر اضافه وزن داشته باشید.

به یاد داشته باشید که کاردیوی طولانی مدت، که برای ایجاد کمبود کالری زیاد مفید است، می تواند روز بعد شما را گرسنه کند.

افسانه 3: کتو راهی رایگان برای مصرف مقادیر زیادی چربی است

شما باید مطمئن شوید که پروتئین کافی برای حفظ وزن بدون چربی خود مصرف می کنید، اما برای جبران کالری هایی که قبلاً از کربوهیدرات ها به دست می آمد، باید کمی چربی اضافه کنید.

با این حال، کتو عادات غذایی شما را تا حد زیادی تغییر می دهد و اضافه کردن چربی نامحدود نتیجه معکوس خواهد داشت. زیرا اگر می خواهید وزن کم کنید، مقداری از چربی باید از بدن شما باشد نه بشقاب شما.

چربی نیز بسیار کالری است: در هر گرم چربی 9 کالری وجود دارد (در مقایسه با 4 کالری در هر گرم پروتئین یا کربوهیدرات).

به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک ابتدا برای افرادی که از صرع رنج می‌برند فرموله شد و کتو پزشکی (با هدف مبارزه با صرع) در روستای شما دارای چربی بالایی است. در کتو برای کاهش وزن لازم نیست.

بله، کتو یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط ​​است، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید تمام چربی‌هایی را که می‌خواهید بخورید.

باور غلط 4: هر چه عمیق تر در کتوز باشید، چربی بیشتری از دست می دهید

اندازه گیری کتون یک فرآیند پیچیده است، اما حتی ضروری نیست.

اگر از چوب ادرار برای اندازه گیری کتون ها استفاده می کنید، باید بدانید که بدن شما با حالت کتوزیس سازگار می شود و پس از مدتی Keros شما مانند اندازه گیری استیک ها کتون ها را سرریز نمی کند. رنگ بنفش تیره تر به معنی کاهش وزن سریعتر نیست.

همین امر در مورد سایر روش‌های اندازه‌گیری نیز صادق است – کاهش چربی عمدتاً به کمبود کالری شما بستگی دارد و نه به میزان کتون‌هایی که تولید می‌کنید.

باور غلط 5: شما فقط باید حداقل مقدار پروتئین مصرف کنید

مقدار پروتئین تا حد زیادی به اهداف، سطح فعالیت و ترجیحات خاص شما بستگی دارد.

بله، مقداری از پروتئین به گلوکز تبدیل می شود – اما مغز شما برای عملکرد به مقداری گلوکز نیاز دارد – این فرآیند (به نام گلوکونئوژنز) در واقع به نیاز بستگی دارد و نه منبع انرژی.

مصرف تن های پروتئین فقط ضروری نیست و می تواند بسیار گران باشد. با این حال، لازم نیست از پروتئین بترسید و سعی کنید از آن اجتناب کنید. اگر می خواهید توده عضلانی خود را حفظ کنید، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن می خورید.

افسانه 6: کتو بهترین رژیم غذایی برای همه است

رژیم کتوژنیک یک انتخاب عالی برای درصد زیادی از جمعیت است و به مبارزه با بسیاری از مشکلات جدی سلامت کمک می کند.

با این حال، در حالی که برخی از افراد در کتو موفق هستند و سال‌ها (یا حتی یک عمر) از این رژیم پیروی می‌کنند، ممکن است برای دیگران پیروی از تمام قوانین آن یا لذت بردن از آن مشکل باشد.

برای کاهش وزن، باید مطمئن شوید که در درازمدت به رژیم غذایی جدید خود پایبند باشید و بعد از چند ماه به سراغ غذاهای مضر نروید.

به خاطر داشته باشید که بیشتر فواید کتو زمانی رخ می دهد که بدن شما با چربی سازگار می شود، که معمولاً 4 تا 6 هفته طول می کشد. بنابراین اگر فقط می خواهید در 2-3 هفته وزن کم کنید، کتو برای شما مناسب نیست. اگر تعهد و تعهد نداشته باشید، رژیم کتو کارساز نخواهد بود.

افسانه 7: مهم نیست کربوهیدرات ها از کجا می آیند

پنج گرم کربوهیدرات از اسفناج – با پنج گرم کربوهیدرات از دکستروز، که جزء غذاهای لذیذ گوشت است، فاصله زیادی دارد. اسفناج بسیار مغذی تر است و مواد معدنی کمیاب (مانند منیزیم و پتاسیم لازم برای کتو) را برای شما فراهم می کند، در حالی که دکستروز هیچ یک از این فواید را ندارد.

از آنجایی که میزان کربوهیدرات ها به شدت محدود است، باید رژیم غذایی خود را استراتژیک کنید و غذاهایی را انتخاب کنید که هم سالم و هم سیر باشند. بهترین انتخاب سبزترین سبزیجات خواهد بود.

افسانه 8: بیش از حد معمول کربوهیدرات خالص در روز شما را از کتوز خارج می کند و دوباره به آنفولانزای کتو مبتلا می شوید.

20-30 گرم کربوهیدرات خالص در روز نوعی سد محافظ است. اگر کربوهیدرات‌های خود را به این میزان محدود کنید، دچار کتوز می‌شوید، اما این بدان معنا نیست که این حد بالای کربوهیدرات‌ها است که می‌توانید روزانه بخورید تا در کتوز باقی بمانید.

در واقع، مقدار آن برای اکثر افراد متفاوت خواهد بود و زمانی که به چربی عادت کردید، می توانید کمی آزمایش کنید. این بستگی به عوامل متعددی دارد مانند ب- سطح فعالیت، انعطاف پذیری متابولیک و مقاومت به انسولین.

اگر می خواهید درباره رژیم کتو بیشتر بدانید، لطفاً به https://ketodietmag.com مراجعه کنید

و چه افسانه هایی در مورد رژیم کتوژنیک می دانید؟ به اشتراک گذاری آنها را در نظرات!