افزایش متابولیسم به روش آیورودا | عقب نشینی شاتایو آیورودا یوگا


چند بار شنیده اید که فردی می گوید اضافه وزن دارد زیرا متابولیسم کندی دارد؟

بیایید این بهانه را با افزایش متابولیسم به پتانسیل ژنتیکی کامل خود حذف کنیم. وقتی بهترین برنامه کاهش وزن خود را دنبال می کنید ، آیا این بدان معنا نیست که متابولیسم خود را به حداکثر پتانسیل ژنتیکی خود افزایش دهید؟

تاکتیک های خاصی برای افزایش متابولیسم وجود دارد. برخی هستند درمان اثبات شده سالمندی از آیورودا ، تکنیک های سبک زندگی ، در حالی که دیگران ترفندهای تغذیه ای هستند.

قبل از شما همه را بخوانید ترفندهایی برای افزایش متابولیسم ، اجازه دهید می فهمیم چی دقیقاً متابولیسم

متابولیسم

در ساده ترین حالت ، متابولیسم میزان سوزاندن کالری بدن (“سوخت”) است. تعداد کمی از افراد متابولیسم سریع دارند. متابولیسم سریعتر به شما امکان می دهد وزن بیشتری نسبت به افرادی که دارای سطح فعالیت ، رژیم غذایی و وزن یکسان هستند ، کاهش دهید. عواملی وجود دارد که می توانید آنها را کنترل کرده و تغییر دهید و برخی دیگر نمی توانید.

سن – میزان متابولیسم هر دهه 5 درصد ، پس از 40 سالگی کاهش می یابد ، تا حدی به دلیل کاهش توده عضلانی.

جنسیت – مردان به طور کلی سریعتر از زنان کالری می سوزانند زیرا بافت ماهیچه ای بیشتری دارند.

ارثیy – می توانید میزان متابولیسم خود را از نسل قبلی به ارث ببرید.

اختلالات تیروئید – کم کاری تیروئید (کم کاری غده تیروئید).

نکات و ترفندهایی برای افزایش متابولیسم

  1. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید – این هیچ رازی نیست ، اما واقعاً کار می کند زیرا هرچه حجم عضلات شما بیشتر باشد ، متابولیسم شما بیشتر می شود! افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کالری بیشتری می سوزانند و متابولیسم فعال تری دارند ، توده عضلانی که کالری می سوزاند نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند. فعالیتهای ساده مانند پیاده روی ، شنا با سوزاندن کالری متابولیسم را افزایش می دهد ، در حالی که تمرینات قدرتی یا YOGA از دست دادن ماهیچه های فعال متابولیکی در افراد مسن را کند می کند. هر دوی این فعالیت ها بلافاصله پس از شرکت در فعالیت باعث افزایش متابولیسم می شوند ، در حالی که نتایج طولانی مدت تمرینات قدرتی به سوزاندن کالری بیشتر در 24 ساعت شبانه روز حتی در هنگام خواب کمک کرد.
  2. مصرف پروتئین -برخی از شواهد نشان می دهد که قدرت متابولیک کمی در رژیم غذایی با پروتئین بالا در مقایسه با رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و پروتئین کم وجود دارد. به خاطر داشته باشید که بیشتر کاهش وزن ناشی از کاهش کالری و افزایش فعالیت است ، نه با تغییر درصد کربوهیدراتها در مقابل پروتئین در رژیم غذایی. نشان داده شده است که رژیم های پروتئینی بسیار بالا چالش های بالقوه ای برای سلامتی ایجاد می کند. مطمئن شوید که مقدار مناسبی می خورید لوبیا ، دال ، پنیر ، گوشت بدون چربی و غیره و برنج یا نان ساده خود را تا 20 درصد کاهش دهید
  3. خواب کافی – خواب بیش از 7 ساعت در شب می تواند بر هورمون های تنظیم کننده وزن و اشتها تأثیر بگذارد. در تحقیقات فعلی ، افراد نسبتاً بزرگ و کم خوابی تمایل به افزایش وزن دارند.
  4. از سم زدایی آیورودا استفاده کنید – آیورودا عامل مهم هضم و متابولیسم بدن ما را Agni توصیف کرده و به پاکسازی AMA که سم نامیده می شود اهمیت می دهد. این یکی از موجوداتی است که بدن هنگام اختلالات هورمونی و آنزیمی ایجاد می کند. درست مانند اثر انگشت ، برای هر فرد منحصر به فرد است. درمان کلاسیک سم زدایی فصلی به پاکسازی آما کمک می کند و در نتیجه به افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن کمک می کند. ما معمولاً می بینیم برنامه سم زدایی 14 روزه نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه قطعاً متابولیسم و ​​هضم را نیز بهبود می بخشد.
  5. وعده های غذایی را از دست ندهید – مهم است که بین وعده های غذایی بیش از 5 ساعت صبر نکنید تا غذا بخورید. منتظر ماندن بیشتر و کنار گذاشتن آن متابولیسم را کند کرده و انرژی مهمی را از شما می گیرد. همچنین مهم است که متابولیسم خود را با افطار هر روز صبح افزایش دهید تا به شما انرژی دهد و از پرخوری در وعده های بعدی جلوگیری کنید. لطفاً توجه داشته باشید: همچنین مهم است که همیشه میزان کالری کلی خود را کنترل کنید.
  6. غذاهای فوق العاده برای کاهش وزن – مکمل های خاصی که دارای اثر تحریک کننده هستند می توانند متابولیسم شما را کمی افزایش دهند. در رژیم غذایی بیشتر از زردچوبه ، دارچین ، دانه های فلفل ، دانه کتان فلفل بلند ، دانه های چیا ، تخمه کدو ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن استفاده کنید.

نکات زیر به شما کمک می کند تا متابولیسم خود را تا حداکثر پتانسیل خود افزایش دهید. با این حال ، فرآیند معمولی پانچاکارما آیورودا بر هضم و سپس فقط متابولیسم کار می کند. برای نتیجه سریعتر و بهتر ، بهتر است به طور دوره ای مراحل تمیز کردن را انجام دهید.



دیدگاهتان را بنویسید