از کلمه “کمک بین المللی” استفاده نکنید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و بین المللی



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد مبلغی از فضلای طراز اول و استاد خارج از دانشگاه قم، شامگاه ۲۶ خرداد در همایش الهیات خدمت که توسط پژوهشگاه علوم و روش های اسلامی برگزار شد آیات آخر سوره مبارکه.حیاین آیات می گوید یتیم، کوتیتی و در نظم مادی هم از دست دادن خانواده بودن می گویند مفاسد اجتماعی و زیر سوال بردن پیامبر(ص) حالا که این بلاها سر شما آمده است خدا شما را نجات می دهد، باید از این راه بروید. می گوید: na یتیم تا به حال بیش از حد قوی ; یا غذای مشکوک تا به حال شما سقوط می کنید.

استاد سطح حقوق و موضوعات دانشگاه نیز گفت: شاید بتوان گفت چرا اهمیت یتیمان کار بزرگ قرآنی است، اما یتیمان وسیله خلقت انسان، جامعه و آینده است. در داستان حضرت داستانی هست سبز (ع) اتفاقی که افتاده به این صورت است؛ سبز (ع) از موسی (ع) و برای طلب غذا به دهکده ای رفتند و برای مردم آنجا غذا خواستند. گرسنگی و خستگی در هر دو طرف سبز در آنجا هیچ گاه دست از کار و تعمیر دیوار باغ برنداشت، زیرا در اینجا بود که طرح امداد یتیم انجام شد.

یکی از بشارتگران گفت: «یتیم مجروح شده است و این یکی از بدترین صدمات است زیرا کودک هنوز به رشد جسمی و ذهنی نرسیده است و پدر و مادرش فوت کرده اند. به همین دلیل است که قرآن به این مسائل بسیار توجه دارد.

از کلمه کمک دنیوی استفاده نکنید

استاد خارج از دانشگاه گفت: نبايد بگوييم «نجات دنيا»، بايد بگوييم «کسي کمک جسمي مي‌کند». مطابق او هم همینطور است به خاطر دنیا نیست و قرآن و روایات کمک را مهم می‌دانند و بخشی از دین کمک است، هر چند از جانب کسی باشد که تشویق به این کمک کرده است، حتی اگر با ایمان باشد، سطح کارایی عملکرد افزایش خواهد یافت. ، سپس استمالی در انسان شایع تر است و قند خون انسان را افزایش می دهد، اما این لزوما کمکی در ایمان یا به سادگی نیست. در عوض، کمک بخشی از دین است.

همچنین فرمود: به همین دلیل مهربان است بی ایمانی در برابر خدا بستن گرچه او هیچ اعتقادی ندارد، اما من سعی می کنم در دنیا من را خیرخواه خطاب نکنند و روش های کار حدی ندارد و نسبت به اهل کتاب و کسانی که اهل کتاب نیستند سخاوتمند است. کتاب با این کار، خیر و صلاح ذات انسان پدیدار شده است. ، حتی با اعتقاد به آن رویکرد و ارزش افزوده بهتری خواهد داشت.

جامعه را تشویق کنید و کمک کنید

یکی از اعضای اجلاس خبرگان دیوان عالی کشور گفت: کسانی که در جامعه به کار خیر و کار خیر می پردازند، حتی اگر انتساب دینی نداشته باشند، از آسایش اجتماع و رفاه بسیار بهره مند می شوند.

برای پاسخ به این سؤال که آیا می توان از نظر حقوقی فردی بود، پول وجود دارد ملاقات تصمیمی که با همین اصل در زمینه شخصی و فردی مخالف است؟ وی بیان کرد: البته مسئولیت پذیری در قوانین فردی آسان است و اگر بخواهد آن کار را در محیط اجتماعی و در ارتباط با دیگران انجام دهد، حتی اگر به اندازه ای باشد که شرایط در فضای اجتماعی باشد. ، ما آن را انجام نمی دهیم. دو تصمیم، همان تصمیم. البته اگر بگوییم یک عامل ثانویه ناآرامی اجتماعی وجود دارد، ممکن است عملکرد فرد تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: البته جامعه می تواند کار قاضی را تغییر دهد و قاضی باید کار قاضی را تغییر دهد. دور زدن تصمیم را بدهید قانونگذار باید این کارها را انجام دهد بر اساس توجه داشته باشید که ما به دلیل آن در حال تضعیف تخصص خود در عملکرد شخصیت ها هستیم. جامعه شناسی ما نمی کنیم.

تأثیر دانش حقوق اجتماعی بر فتوا

آیا پولی برای پاسخ به این سوال وجود دارد که آیا می توان از ادله فرهنگی در حضور مجرمان به ویژه مادران سرکش استفاده کرد و مجازات را کاهش داد؟ وی افزود: به دلیل ضعف ما در هنجارهای اجتماعی این بحث مطرح می شود که فردی از گرسنگی دزدی می کند، مجازات خاصی برای او وجود ندارد، همچنین تصمیمی است که باعث کاهش جرم می شود.

استاد خارج از حقوق و اصول دانشگاهها گفت: اسلام به هر حال به مجرمان توجهی ندارد زیرا گاهی هنجارهای اجتماعی عامل گناه است.

یکی از واعظان گفت: اینها مسائل بحث برانگیز است، اقرار به این دو امر تکلیف است، اولاً اسلام احکام ارتکاب گناه را در نظر گرفته است و ثانیاً جامعه به جایی رسیده است که سخت شده است، این روزها زیاد است. فعالیت مجرمانه در آن تا جایی که او کاملاً حق دارد تصمیم بگیرد.

کنترل برخی از گناهان در اسلام آسان است

یکی از کارشناسان برجسته سیره پیامبر(ص) با بیان اینکه می بینیم انجام برخی اعمال شیطانی چقدر آسان است، گفت: بیشتر اوقات از قانون اجتماعی صحبت نمی کنیم. فتوای احکام و سیری که بر احکام نوشته شده است.

یکی از مبلغان می گوید: «راه بررسی این مسائل برای کشور باز، به ویژه در پیچیدگی های جوامع امروزی، این است که بسیاری از چیزها برای رسیدن به یک موقعیت خاص کنار هم قرار می گیرند. دزدی از گرسنگی از این قبیل است، زیرا دزدی هرگز خوب نیست، اما اگر بین دزدی و مردن از گرسنگی گرفتار شد، دزدی می کند. محبوب بود سپرده اگرچه این دزدی بدون مجازات نیست اما با قیمت تمام شده است.

این استاد خارج از دانشگاه درباره انواع کمک های فرهنگی گفت: سطح خدمات اجتماعی یک جزء و حوزه های مددکاری اجتماعی جزء دیگر است. گاهی بر اساس چشم انداز آینده وقتی می بینیم که فرد یا جامعه ای درگیر بحران است و کمک در این سطح مانع از درگیر شدن آن می شود، اما وقتی نسل دیگری ظهور کرد، درگیر کمک خواهیم شد، سطح دیگر توسعه است. به عنوان مثال، زمانی که یک فرد به مراقبت از او فکر می کنیم، معلول می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه البته کمک های فرهنگی در تعدادی از مسائل مربوط به کمک های اجتماعی، حقوقی، امنیتی، غذایی و غیره است، گفت: چه فرهنگ و کمکی؟ اما مقادیر A.انجمن چه مفهومی داره؟ نامه ای به امام علی(ع)ع) رئیس پر از کمک های فرهنگی است، آداب و رسوم باید متذکر شوند که مثلاً تعصبی که مرسوم است، از جانب امام به خاطر لطف و کمک بخشیده شده است. یعنی گفتند تعصب نکن، اما اگر قصد داری از روی نرمی، مهربانی، مهربانی، نیکی این کار را بکن. مهربانی با دیگران کار کنید. حضرت از نفاق به صورت تحقیر آمیز استفاده کرده است.

چه شکلی است؟

ارز اضافی: امام (ع) اغراق می‌کنند، اگر نمی‌توانی از شر این فکر خلاص شوی، آن را صرف قضاوت فقرا و نیازمندان کن. تعصب یک امر فرهنگی است و چگونه دل شکل می دهد و دور زدن یک تابع در آن ایجاد کرده است. این فکر شیطانی در امر امام (ع) در راه خیر به بالاترین حد مصرف می شود.

استاد خارج از دانشگاه گفت: باید حوزه خدمت در دانشگاه افزایش یابد و در مورد آن تحقیق و تشویق شود و تایید، در آن جلسات هم همینطور بود. این بر این اساس است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می خواهد همایشی با موضوع دینی اثر برگزار کند.