احساس می کنید روی گربه گیر کرده اید؟ سریع چربی را امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم غذایی کتو هستید ، می توانید روزه چربی را امتحان کنید. شما حدس زده اید که روزه چربی در درجه اول شامل مصرف چربی است! بسیاری از افراد از این روش برای ورود به فلات کاهش وزن یا ورود به کتوز بعد از یک روز استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و برخی قوانین ساده نیز باید رعایت شوند. اگرچه روزه داری چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، مهم این است که بدانید چگونه دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید تا بیشترین بهره را ببرید. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معناست که ما برای مدت معینی چیزی نمی خوریم و فقط بین پنجره های غذایی خاصی غذا می خوریم. روزه چربی در این مورد واقعاً سریع نیست. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. در طول روزه داری چربی ، از خوردن اجتناب نمی کنید و در عوض از غذاهایی استفاده می کنید که به بدن شما کمک می کند وارد کتوز شود. بنابراین ، از نظر فنی ، روزه داری سنتی نیست ، برعکس ، به افزایش سطح مولکول های کتون در خون شما کمک می کند ، که شما را به سرعت به کتوز می فرستد. سپس از نحوه پاسخ بدن شما به روزه برداری تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه داری چربی معمولا 2-5 روز طول می کشد و حاوی غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما روزانه 1000 تا 1200 کالری می خورید و 80-90 درصد از این کالری ها چربی های سالم خواهند بود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر پرچرب
  • کره آجیل و آجیل پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

برش آووکادو

رژیم روزه داری چربی و رژیم غذایی کتو یکسان عمل می کنند اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. به طور کلی ، هنگام پیروی از رژیم کتو ، نسبت ریزمغذی های پیشنهادی 75 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، 80 and و 90 calories کالری شما از چربی در طول روزه داری تامین می شود.

فواید روزه داری چربی

هستند فواید زیادی دارد برای چربی سریع:

لیپولیز

بزرگترین فایده شرکت در روزه داری چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی های قندهای پرچرب استفاده می کند ، به جای اینکه چربی را از طریق گلوکز غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا بسوزاند.

از فلات کاهش وزن عبور کنید

سیستم های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند بلکه باید در هر سفر کاهش وزن مورد انتظار باشند. سرانجام ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می کنند ، با فلشی روبرو می شوند که دیگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. ما یک فلات کاهش وزن را برای کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر در نظر می گیریم. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند از فلات خارج شوید ، دوباره وزن خود را کم کنید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر رژیم کتو دارید و روزتان شاد است ، می توانید از چربی فشرده برای ورود مجدد به کتوز و کنترل هوس ها استفاده کنید.

نکات اول ویا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه داری ، مواردی وجود دارد خیلی چیزها شما باید به خاطر داشته باشید که خود را ایمن نگه دارید و از روزه خود حداکثر استفاده را ببرید.

اثرات جانبی

هنگامی که چربی خود را مصرف می کنید ، مهم است که از آنفلوآنزای کتو آگاه باشید. علائم شبه آنفولانزا که می توانیم با بودن در کتوز سازگار شویم. اکثر رژیم گیرندگان کتو از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. هیدراته مناسب ، افزایش الکترولیت ها و ترکیب روغن MCT نکات مهمی برای جلوگیری از بیماری است. اگر در حال حاضر مکمل مصرف نمی کنید ، باید یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا نیز در نظر بگیرید.

بدون ورزش گسترده

وقتی چربی خود را سریع می گیرید ، می توانید به راحتی به طیف گسترده ای از تمرینات بروید. این بدان معناست که شما نباید در طول روزهای روزه داری هیچ ورزش گسترده ای برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید ؛ شما فقط می خواهید سبک ورزش کنید.

برای مثال ، می توانید در روزه داری ، مانند پیاده روی ، کاردیوی سبک انجام دهید. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با انجام حرکت های کششی و اسکوات انجام دهید. با این حال ، آرام باشید و جلسات ورزشی خود را کوتاه نگه دارید. بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و زیاد ورزش نکنید.

ردیابی کالری

در حالی که نیازی به پیگیری کالری شما نیست ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه به درستی از چربی پیروی می کنید این است که روزانه 4-5 وعده غذایی با تقریباً 200-250 کالری در هر وعده غذایی مصرف کنید. اگر در ردیابی کالری با مشکل روبرو هستید ، ممکن است داشتن برنامه ای برای ردیابی غذای شما مفید باشد. مطمئناً می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی رژیم غذایی کلان و کالری خود استفاده کنید. ممکن است مواردی را پیدا کنید که به طور خاص برای رژیم غذایی مشابه طراحی شده اند.

خوردن و پرهیز از روزه داری

هنگام شرکت در روزه داری چربی ، غذاهای خاصی وجود دارد نخور و نخوربه در اینجا لیست غذاها آمده است خوب خوردن غذاهای چرب در روزه داری:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و چربی
  • تخم مرغ (کامل) ، که شامل تخم مرغ نجس و سس مایونز است
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل و کره آجیل که دارای چربی زیادی هستند مانند ماکادمیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات اما فقط با مقدار کمی کره و روغن سرو می شود
  • لبنیات پرچرب که شامل خامه زده شده و پنیر خامه ای است
  • بمب چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهای مورد نظر شما آورده شده است اجتناب کردن در حین انجام سریع چربی.

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت گاو یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به استثنای مقادیر کم و فقط با کره یا روغن استفاده می شود). کدو سبز ، سیاه و اسفناج گزینه های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی پرچرب مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید روزه داری چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو را دنبال می کنید و مدام وزن خود را کاهش می دهید ، به کتوز رسیده اید و احساس بسیار خوبی دارید ، نیازی به روزه گرفتن ندارید. سرانجام ، روزه چربی معمولاً فقط در شرایط خاصی استفاده می شود. ورود سریع به سطوح عمیقتر کتوز یا پارگی فلات یا غرفه کاهش وزن طولانی مدت.

این روش رژیم غذایی دو تا پنج روز طول می کشد و بر خوردن غذاهای چرب تأکید دارد. به یاد داشته باشید ، هدف از روزه داری چربی فقط برای مدت زمان بسیار کوتاهی است و نباید بیش از 5 روز باشد. روزه گرفتن بیشتر از دوره توصیه شده شما را در معرض کمبود مواد مغذی ضروری قرار می دهد. با این حال ، هنگامی که روزه گرفتن به طور مناسب چاق شده باشد ، می تواند یک تقویت عالی باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه داری برای شما مناسب است ، لطفاً قبل از اعمال روزه داری با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما بسیار مهم است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است برای کاهش وزن ایمن به راهنمایی خاصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما برای راهنمایی سفر شخصی کاهش وزن شما در دسترس هستند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید