آیا یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات می تواند به من در کاهش وزن کمک کند؟

اگر به اطراف اینترنت نگاهی بیندازید، انواع برنامه های غذایی را خواهید یافت که به شما کمک می کنند وزن کم کنید، چربی کم کنید، عالی به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید – همه اینها بدون کمک هیچ دارو یا ورزش شدید. در حالی که برخی از آنها ممکن است موثر باشند، بسیاری از آنها بر اساس علم نادرستی است که باعث کم آبی بدن و کاهش وزن شما می شود. بهترین راه برای کاهش وزن این روزها انتخاب یک برنامه غذایی حساس با کربوهیدرات کم است که می توانید به مرور زمان به آن پایبند باشید.

اگر نمی دانید کربوهیدرات چیست، آن را به عنوان چیزی غیر از چربی یا پروتئین در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، تمام نشاسته ها مانند نان و سیب زمینی، همه قندها مانند میوه ها یا غذاهای شیرین، غلات، سبزیجات و تقریباً هر چیزی که گوشت یا چربی نباشد. کربوهیدرات ها تا زمانی که فرآوری نشده باشند برای شما مفید هستند. شکر تصفیه شده، مانند آنچه در آب میوه های شیرین، غلات و نوشابه های گازدار یافت می شود، یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید بخورید زیرا کالری های خالی دریافت می کنید. شکر هیچ ارزش غذایی جز تامین انرژی برای شما ندارد.

یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات کمک می کند تا این کالری های خالی را از رژیم غذایی خود حذف کنید و آنها را با کربوهیدرات هایی جایگزین کنید که واقعا هم انرژی و هم تغذیه شما را تامین می کنند. یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات به ویژه برای افراد مبتلا به تمام سطوح دیابت خوب است زیرا می تواند به آنها کمک کند سطح قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند.

وقتی رژیم کم کربوهیدرات می‌گیرید، ممکن است فکر کنید که رنج می‌برید، اما در واقع می‌توانید از انواع دیگر غذاها، مانند پروتئین، که به همان اندازه رضایت‌بخش هستند، بیشتر بخورید. این یک رژیم غذایی آسان است که می توانید به آن پایبند باشید و می توانید در دراز مدت برای کاهش وزن دائمی روی آن حساب کنید.