آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا مردم صبح خوشحال هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید یا جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که زمان بیدار شدن صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم درباره زود بیدار شدن می گوید

اخیر منتشر شده در JAMA Psychiatry study 2021 مشخص شد افرادی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند ، 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. کاهش این خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در ابتدا ، کسانی که زود بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این به بازیابی و بازیابی نور طبیعی خورشید کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری شما سازگار باشد ، مزیتی را هم در خواب و هم در خلق و خوی خود مشاهده می کنید-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زود بیدار می شوند در طول صبح عجله و استرس کمتری را تجربه می کنند. سرانجام ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری برای قهوه صبحگاهی (امیدوارم) در آرامش و سکوت ، آماده کردن ناهار و حتی تعریق می دهد. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی سعادت محض است! علاوه بر این ، شما از شر بی نظمی هایی که نیاز ندارید خلاص می شوید.

بنابراین – آیا مردم صبح خوشحال هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ، دانستن اینکه آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید مفید است. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این درباره این است که دریابید چه چیزی برای شما و شیوه زندگی شما بهتر است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و این خوب است! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای تربیت بدن خود برای سازگاری با برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه بفهمید زود بیدار می شوید!

شماره 1 بعد از ظهر از قهوه خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، به این معنی که برای نوشیدن قهوه بعد از ظهر بروید. اگر در طول روز قهوه می نوشید ، چالش کنید که آخرین فنجان خود را بعد از حداکثر ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر بنوشید! در حالت ایده آل ، زمان قطع خود را روی ظهر قرار دهید! بنابراین ، تا ساعت 8-10 شب ، بدن شما در بهترین موقعیت برای یک خواب آرام است.

اگر می خواهید در وسط روز انرژی خود را افزایش دهید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، صبحانه مفصل بخورید یا برای ورزش های سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

آمادگی زمانی مهم است که سعی می کنید عادات جدیدی ایجاد کنید! شب قبل ، همه چیزهایی را که برای بیدار شدن زودتر نیاز دارید تنظیم کنید ، که به شما کمک می کند خواب راحت تری داشته باشید.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباسهایت را بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در محل تعیین شده شما آماده شود
  • زود بخوابید ، یعنی حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای ایجاد یک خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این ترفندهای ساده را دنبال می کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان و ساده است!

شماره 3 به یک زمان خواب ثابت متعهد باشید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب سر ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح همان ساعت از خواب بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. برداشتن؟ وقتی بیدار می شوید شاد باشید!

و آیا بهترین راه برای هماهنگی با زمان خواب تعیین شده است؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن خود شروع کنید ، چند نفس عمیق بکشید و واقعاً کار کنید تا ذهنیت عصرانه خود را قبل از خواب به ارمغان بیاورید.

شاید مدیتیشن کنید ، روزنامه بنویسید یا چای آرام بخورید – دریابید که چه چیزی را دوست دارید. برنامه عصرانه نه تنها خواب زود را تشویق می کند بلکه به بدن شما نیز کمک می کند تا بخوابد!

مربوط: به گفته کارشناسان خواب ، برای بهترین خواب شبانه خود چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود از خفاش بلند شوید. در واقع ، بسیار آسان است که به بدن خود کمک کنید تا به جای یک ساعت زودتر بیدار شدن ، برنامه خواب متفاوتی را تنظیم کند. به عنوان مثال ، شما می توانید برخیزید و فردا فقط 15 دقیقه زودتر شروع کنید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه قبل و غیره. مسابقه آهسته و پیوسته برنده می شود! ما واقعاً می خواهیم سعی کنیم در بلند مدت بیدار شویم تا از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شاد هستند؟ غالباً پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به تعیین روز آنها برای موفقیت کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که برای مواردی که از اهداف شما پشتیبانی می کنند و به شما کمک می کند بهترین حالت را داشته باشید ، مناسب باشد ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • سلامت روحی و جسمی را با ورزش صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرکز حواس را با مدیتیشن آرام تمرین کنید
  • برای آرام کردن ذهن خود مطالعه یا روزنامه نگاری کنید
  • پیاده روی کنید تا سگ خود را در هوای تازه قرار دهید در حالی که چند قدم در صبح برداشته اید
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای روز بعد آماده شوید. 3

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی آغاز کردم و این همان کاری است که او برای سلامتی من انجام داد

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید

با اینکه مردم صبح شاد هستند ، آیا شما صبح شاد هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب ، سطح خلق و خوی خود را بنویسید. به این ترتیب پیگیری اینکه آیا زود از خواب بیدار می شوید یا نه به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! علاوه بر این ، همیشه خوب است که مدیتیشن کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

صبح مردم شاد هستند؟ زود بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. بعلاوه ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – احتمالاً فرد صبح خواهید شد!



Source link

دیدگاهتان را بنویسید