آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند میوه های خام می خورند. این نوع رژیم به افراد اجازه می دهد تا مقدار مناسب سبزیجات ، آجیل ، آجیل و دانه ها را مصرف کنند.

غلات ، حبوبات و سایر غذاها ، از جمله قارچ ، کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که خطری در این رژیم وجود دارد و یک نفر از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه ای رژیم مناسب تناسب اندام و لاغری است. در ادامه مقاله ، رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطراتی دارد که مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر رژیم میوه ای را انتخاب می کنید ، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا تغذیه خود ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه:

میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های دارای فیبر بالا هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه ها مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم های میوه ای فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن هستند ، از جمله:

پروتئین
چاق
ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12
اهن
کلسیم
डी ویتامین D
اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود بدن آنها می تواند منجر به مشکلات زیادی شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
خستگی خستگی حاد
روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
مصونیت کاهش یافت
ضعف عضلانی
مشکلات شناختی
تهدید پیامدهای خطرناک دیگر

سطح پروتئین در بدن کاهش می یابد

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات خوردن میوه است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم میوه می توانید هر روز چند آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی برای بزرگسالان مجاز است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه می تواند منجر به مشکلات شود ، از جمله:

التهاب
ضعف
تضعیف سیستم ایمنی بدن
ضعف ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که باعث مشکلات قلبی عروقی می شوند
مشکلات جسمی با رشد جسمی

سوءتغذیه به دلیل محدودیت در رژیم های غذایی میوه یکی از نگرانی های اصلی است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه ، متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث ضعف ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که مقدار زیادی قند دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مبتلا به دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که دارای این رژیم هستند مناسب است. مقاومت به انسولین ، مفید نیست.

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه ها را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه را برطرف کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به آرامی شروع کنید. تغییرات رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و عادات غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

الکل
محصولات محصولات حیوانی
غلات
غذاهای فراوری شده
کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
میوه های خام
Uts آجیل و آجیل
غلات
سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه وعده آزادانه بخورید یا می توانید غذای سبک در وعده های بیشتر بخورید. گروه های مختلف که از بین آنها می توانید میوه مورد نظر را انتخاب کنید:

میوه هایی مانند پرتقال ، انگور ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها و آلو بخورید
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
G میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
میوه های نشاسته ای مانند کدو حلوایی
طالبی و خربزه
میوه هایی که در گروه سبزیجات نیز هستند مانند خیار و کدو تنبل

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب میوه طبیعی است.

نکته دوم این است که نه تنها رعایت رژیم غذایی سالم کافی است ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل برای حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای انرژی را از بین می برد و انرژی کافی برای ورزش دریافت نمی کنید. اگر این مورد در مورد شما صادق است ، بهتر است تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید ، که این نکته بسیار مهمی است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم ممکن است اثر دارو را معکوس کرده یا وضعیت را بدتر کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

انگور

گریپ فروت مهمترین میوه برای کاهش وزن است. نصف انگور تنها 39 کالری دارد ، در حالی که ویتامین C و انگور قرمز 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و 28 درصد از نیاز روزانه را تأمین می کنند.

ویژگی دیگر انگور این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، به این معنی که آنها به آرامی وارد جریان خون می شوند. رژیم غذایی کم شاخص گلیسمیک به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن انگور یا نوشیدن آب انگور قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را در 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است که هر سیب بزرگ آن حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب به شما احساس سیری می دهند و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می شود. خوردن میوه سیب کامل و نوشیدن آب آن برای کاهش اشتها خوب نیست.

انواع توت ها

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) فقط 42 کالری دارد ، در حالی که روزانه 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K مورد نیاز است.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) به 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم در روز نیاز دارد.

توت ها سیر کننده هستند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه ها سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که برای کاهش همه این عوامل در افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه آلو

سنگ یا کشمش میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند ، که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند یک گزینه عالی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایین و فیبر بالایی است ، بنابراین در کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگارنگ

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. خربزه میوه دیگری شبیه به خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بالا به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما به خاطر داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را در حد اعتدال بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما بیشتر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل از آب پرتقال مغذی تر و مفیدتر است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم به دلیل داشتن قند و کالری زیاد از خوردن موز اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، قند و کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، موز یک میوه ضروری برای کاهش وزن است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید