آیا رژیم غذایی گیاهی می تواند به حمایت از درد مفاصل کمک کند؟


آیا از درد مفاصل رنج می برید و صرف نظر از اینکه چه کاری انجام می دهید یا چه داروهایی برایتان تجویز می شود، نمی توانید تسکین پیدا کنید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. به معنای واقعی کلمه میلیون ها نفر از درد مفاصل رنج می برند و شایع ترین ناحیه بدن که به طور معمول تحت تاثیر قرار می گیرد، زانوها است. این درد طاقت‌فرسا نه تنها راه رفتن را دشوار می‌کند، بلکه حتی چیزهای به ظاهر کوچک مانند بلند شدن از صندلی یا خم شدن برای برداشتن چیزی از روی زمین می‌تواند تقریباً فراتر از تحمل شما باشد.

خبر خوب این است که تحقیقات اخیر و مطالعات بالینی نشان داده اند که رژیم غذایی گیاهی ممکن است بتواند بسیاری از این دردها را کاهش دهد، اگرچه ممکن است شامل کاهش یا حذف برخی از غذاهایی باشد که به طور منظم از آنها لذت می برید.

تسکین در انتظار نتایج

مانند هر تغییری در رژیم غذایی شما، مشاهده نتایج ممکن است زمان ببرد. گاهی اوقات در عرض چند روز احساس بهتری خواهید داشت، اما گاهی اوقات بهبود تدریجی خواهد بود. یک راه ثابت شده برای تسکین فوری بدون خطرات داروهای ضد درد با نسخه اعتیادآور وجود دارد و این روشی به نام “درمان نقطه ماشه ای” است. اینها تزریقاتی هستند که عضلات اطراف مفاصل را هدف قرار می دهند که ملتهب و بسیار دردناک می شوند. درمان نقطه ماشه ای برای درد زانو از کلینیک های مراقبت از زانو می تواند تسکین مورد نیاز شما را فراهم کند.

غذاهای گیاهی که باید از آنها اجتناب کنید

شاید بهتر باشد با چند مورد از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شروع کنید زیرا در وهله اول اینها بخش بزرگی از مشکل هستند. دلیل اینکه از شما خواسته می شود از آنها اجتناب کنید، واکنشی است که آنها ایجاد می کنند، که منجر به التهاب می شود که علت نهایی درد است. غذاها و نوشیدنی هایی که ممکن است در ایجاد التهاب در آن مفاصل حساس نقش داشته باشند عبارتند از:

  • گندم
  • تخم مرغ
  • شکلات
  • لبنیات
  • گوشت
  • پیازها
  • گوجه فرنگیها
  • ذرت
  • موز
  • الکل

و اینها فقط نمونه ای از غذاهایی هستند که باید از آنها اجتناب کرد. پیشنهاد می شود یک رژیم غذایی حذفی یک ماهه را امتحان کنید تا ببینید چقدر در حذف این غذاها موثر است. با این حال، اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید، باید به دنبال غذاهایی باشید که خواص ضدالتهابی ثابت شده دارند.

غذاهای نشان داده شده برای کاهش التهاب و درد زانو

در حالی که فهرست غذاهای ایمن بسیار کوتاهتر از فهرست غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کنید، به دلیل طبقه بندی آنها واقعاً اینطور نیست. نگاهی گذرا به فهرست زیر از غذاهای ایمن گیاهی به شما نشان می دهد که چقدر این غذاها می تواند همه کاره باشد:

  • سبزیجات سبز پخته شده
  • سبزیجات زرد پخته شده
  • سبزیجات پرتقالی پخته شده
  • برنج
  • میوه های غیر مرکباتی پخته یا خشک شده

حالا تمام ادویه هایی را که خاصیت ضدالتهابی دارند تصور کنید و به وضوح خواهید دید که میلیون ها و یک راه وجود دارد که می توانید این غذاها را برای یک غذای فوق العاده خوشمزه و سالم تهیه کنید.

در حالی که هدف نهایی اجتناب از تمام غذاهایی است که ثابت شده است باعث التهاب می شوند، احتمالاً انجام این کار غیرواقعی است. نکته کلیدی این است که تا حد امکان از آنها کم استفاده کنید تا با تغییر به رژیم غذایی گیاهی برای کاهش درد مفاصل، تمام کارهای خوبی را که انجام داده اید از بین نبرید. با کمی آزمایش، خواهید دید که چه چیزی برای شما مفید است.