آیا خوردن شش وعده در روز سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد؟


اکثر مردم ، وقتی رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 غذای جانبی یا 3 وعده اصلی و 3 غذای جانبی شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این روش غذا خوردن مثرترین است.

در حقیقت ، تحقیقات ادامه دارد و نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا. برای تولید انرژی ، شروع به ذخیره آن به شکل چربی می کند.

ما به شما اطمینان می دهیم که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نخواهد داد.

پاسخ ساده این است که چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین گزینه باشد. آره.

واقعیت این است که هر زمان که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در تمام طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر زمانی که فرصت داریم تا احساس سیری بخوریم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، معمولاً به ما می گویند که تمام روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید است. در نتیجه ، ما می توانیم به جای غذا خوردن به اندازه ای که معده مان بسته باشد ، احساس “سیری” و “سیری” کنیم. ما همچنین آزادی روانی بیشتری در رابطه با غذا داریم. بنابراین ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما شروع به صحبت کند باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

به همین دلیل ، ما هنوز تعداد زیادی مشتری داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر همیشه احساس می کنید تمام روز شما تحت سلطه غذا است و احساس سیری نمی کنید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! فقط می توانید متوجه شوید که این ترفند ساده بازی را برای شما تغییر می دهد!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید