آناناس – یک غذای عالی با کالری منفی

یکی از جالب ترین غذاهایی که اغلب در لیست غذاهای کالری منفی ظاهر می شود، آناناس است. در میان غذاهای با کالری منفی، آناناس احتمالاً بالاترین کالری را دارد، پس چگونه میوه ای با مقدار کالری جامد می تواند یک غذای کالری منفی باشد؟

خب در رژیم غذایی با کالری منفی، عوامل مختلفی در تعیین میزان انرژی لازم برای سوزاندن انواع میوه ها و سبزیجات با کالری منفی وجود دارد و کل کالری تنها بخشی از این معادله است. در حالی که آناناس کالری زیادی برای یک ماده غذایی با کالری منفی دارد، آناناس هنوز یک میوه است، به این معنی که کالری بسیار کمتری نسبت به غلات، گوشت یا سایر غذاهای هم اندازه دارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ آناناس، و بخشی از دلیل اینکه آناناس همچنان یک ماده غذایی با کالری منفی باقی می ماند، این است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و فیبر رژیمی است (فکر کنید سیستم را به خوبی پاک کنید). کالری کم را با ویتامین‌های سنگین و فیبر بالا اضافه کنید و آنزیم‌های گوارشی بر روی این میوه تأثیر منفی بگذارند و باعث می‌شود برخی از کسانی که به رژیم غذایی منفی اعتقاد دارند، آناناس را به‌عنوان یک غذای با کالری منفی عالی تایید کنند.

من شخصاً از طرفداران پر و پا قرص آناناس هستم، زیرا یکی از پرکننده‌ترین غذاهای کالری منفی است و انرژی، ویتامین‌ها و فیبر زیادی را به شما می‌دهد که برای دریافت آنها در روز نیاز دارید. به سختی می توان گفت که آناناس واقعاً تأثیر کالری منفی دارد، و به نظر می رسد آناناس یکی از کم احتمال ترین میوه ها یا سبزیجات موجود در فهرست غذاهای با کالری منفی است که واقعاً تأثیر کالری منفی دارد، اما حتی اگر اینطور نباشد، آناناس. یک میوه فوق العاده سالم است که همه چیز مورد نیاز شما را دارد تا سیستم گوارشی و متابولیک خود را با سرعت کامل کار کند.

آناناس دارای مقدار زیادی ویتامین C و مقادیر اسمی ویتامین A، کلسیم و حتی مقداری آهن است. بزرگترین ویژگی مثبت آناناس مقدار زیادی فیبر غذایی و همچنین انواع خوب کربوهیدرات است که به شما انرژی می دهد و سیستم شما را متعادل نگه می دارد. اگر عاشق طعم آناناس هستید و مانند من هستید، می توانید این خوراکی کالری منفی را با قوطی کم کنید.

نکته بسیار مهم هنگام جستجوی میوه های کالری منفی مانند آناناس: به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. بسیاری از شرکت هایی که آناناس تولید می کنند، مواد اضافی مانند شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا را اضافه می کنند – به هر قیمتی شده از این قوطی های آناناس اجتناب کنید. به دنبال آناناسی باشید که ترکیبات آن به سادگی نوشته شده است: «آناناس، آب آناناس». این باید تمام چیزی باشد که در آنجا می بینید. اگر نه، به دنبال قوطی حلقه یا برش دیگری بگردید… یا حتی بهتر، اگر سوپرمارکت محلی شما در دسترس است، آن را تازه بخرید.